IMG_0948.JPG

OM KOMPAGNIET

Det Fynske Dansekompagni blev startet i 2019 og ledes idag af 4 dansere og koreografer. Kompagniet arbejder ud fra en flad ledelsesstruktur, med kollektive og dialogbaserede tilgange til det kunstneriske såvel som det organisatoriske virke.

Det Fynske Dansekompagnis kunstneriske målsætning er at udvikle og skabe samtidsrelevante danseforestillinger, videoværker og performances der udforsker mødet med publikum i rum. Gennem samarbejde med eksisterende kulturinstitutioner er kompagniet med til at skabe fynsk produceret scenekunst af professionel kvalitet, der fremmer lokale kunstnere. Kompagniet arbejder indenfor genren danseteater og er blevet bemærket for deres evne til at skabe iscenesættelser der ræsonnerer hos publikum på et emotionelt og til tider humoristisk plan. 

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
cirke_edited_edited.jpg

Cirkeline Dahl Bondesen

Cirkeline Dahl Bondesen er uddannet fra Det Kongelige Teater, hvor hun har optrådt i klassiske balletter som Svanesøen og Napoli, samt moderne opsætninger med b.la. Adria Ferrali og Ann Crosset. Siden har Cirkeline dygtiggjort sig indenfor urbane stilarter i Paris, hvor hun studerede popping og animation med crewet KromatiK. Cirkeline er kunstnerisk leder af Det Fynske Dansekompagni siden 2019, og har opsat kompagniets første forestilling, Element, i samme år på Teater Momentum. Hendes kunstneriske virke beskæftiger sig med emner om identitet, bevidsthed og det psykologiske menneske, altid i tæt samarbejde med komponist og kompagniets dansere.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
_T0A6086_edited.jpg

Christina Dyekjær

Christina Dyekjær er uddannet ved Danceworks Berlin og videreuddannet ved intensives hos Martha Graham School of Contemporary Dance, New York samt Tecniche di Danza Moderna, Rome. Christina har blandt andet danset hos Compagnia Francesca Selva og Den Tyske Opera i Berlin. Som freelance performer og underviser har Christina rejst rundt i verden og sat forestillinger op i samarbejde med forskellige kunstnere i bl.a. Indien, Tyskland, Italien, Norge, Irak og Danmark. Siden 2018 flyttede Christina tilbage til Danmark, hvor hun til daglig arbejder som moderne danselærer på Oure Højskole og Kostgymnasium og har siden 2019 været med til opstarten af Det Fynske Dansekompagni. I sit virke arbejder Christina meget med følelser og mellemmenneskelig kommunikation.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
_T0A6363_edited.jpg

Viola Dröse

Viola Dröse er uddannet danser på Balletakademiet i Göteborg og har taget en overbygning som Danseformidler på Statens Scenekunstskole. Hun har fået et scholarship til Martha Graham Summer intensive i New York og deltaget i flere danse workshops rundt omkring i Europa. Til daglig arbejder hun som moderne danselærer på Oure efterskole siden 2017. Tidligere har hun været danser i eget opstartet kompagni i København, danset i skole forestillinger og som performer i Kunst installationer for bl.a Cie.W Dorner i Bodies in Urban Spaces og Koreans kunstner Sora Kim.  Som danseformidler har hun arbejdet meget med kreativ dans i skoler og været kunstnerisk leder til et talentudviklingshold for unge i København. I dansen interesserer hun sig meget for ærlighed, humor og sårbarhed. 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
_T0A5777_edited.jpg

Anna Ting Nissen Bech

Anna Ting Nissen Bech er uddannet med en bachelor i dans fra Universitetet i Stavanger, Fakultet for Utøvende Kunstfag i juni 2020. Efter uddannelsen har hun siden september 2020 været i gang med et internship ved Det Fynske Dansekompagni både som en del af det administrative team og som danser, hvor hun blandt andet var med i den seneste forestilling, INTUITION. Derudover arbejder Anna også med egne danserelaterede projekter ved siden af. Af egne værker har hun heriblandt koreograferet og danset i den digitale interaktive forestilling SNART DER som efterfølgende også blev udviklet til en live version i forbindelse med Økant Performance Festival 2021. Tidligere har Anna også arbejdet med freelance danseprojekter i Norge, hvor hun har danset og koreograferet til forskellige koncerter og konferencer. I dansen er Anna særligt interesseret i kommunikation og formidling, og vægter dramaturgi og nærvær højt i sit arbejde.